Royal Gunnery                 قورخانه مبارکه
نگاهی به موضوع اسلحه، ورزش تیراندازی، شکار و قوانین مربوطه در استان انتاریو و کشور کانادا
Discussions on Firearms, the shooting sport, Hunting and Rules and Regulations in Ontario and Canada
جستجو در قورخانه مبارکه  
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran

Monday, June 8, 2009

شکار در انتاریو – قسمت اول







اخذ مجوز و انتخاب ناحیه شکار

در استان انتاریو، فرد متقاضی پیش از هرگونه درخواست جواز شکار، باید ابتدا دوره های زیر را گذارنیده و امتحان مربوط به هریک را قبول شده باشد:
دوره کانادایی ایمنی در بکارگیری سلاح های گرم – Canadian Firearms Safety Course – که تحت نظارت پلیس سواره سلطنتی کانادا – Royal Canadian Mounted Police - RCMP- می باشد. در مورد این دوره قبلا صحبت کرده ایم
دوره آموزشی شکارچی انتاریو – Ontario Hunter Education Program – OHEP – که تحت نظارت فدراسیون تله گذران و شکارچیان انتاریو – Ontario Federation of Anglers and Hunters- می باشد.

کتابچه دوره اوهپ



نشان استادان دوره اوهپ


که برای شرکت در آن باید قبلا دوره ایمنی را گذرانیده باشید – و به تبع آن آماده اقدام برای مجوز سلاح های بدون محدودیت یا مجوز سلاح های با محدودیت – باشید. برای پیدا کردن مراکز آموزشی نزدیک به محل زندگی می توانید اینجا کلیک کرده و به وب سایت دولتی مربوط به این دوره مراجعه کنید. در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر این دوره را گذرانیده اند.
دوره استاندارد آموزشی این امتحان شامل مواد زیر است:

اکوسیستم و مدیریت حیات وحش
قوانین و مقررات شکار
مسئولیت های یک شکارچی
شناسایی، زیست شناسی، مدیریت روش های شکار نخجیر های بزرگ، کوچک و آب نشین ها.
تجهیزات شکار و بقاء در طبیعت
نقش یک شکارچی در اجتماع

که البته بعضی موسسات آموزشی به سلیقه خود موارد بیشتری به آن می افزایند و بیشتر به موضوع زنده ماندن در طبیعت –خصوصا در سرما – و نیز نکات مربوط به تعقیب و استتار می پردازند. بعد از قبولی در امتحان نوبت می رسد به گرفتن کارت فعالیت های فضای باز و مجوز های مرتبط با آن.

کارت فعالیت های فضای باز – Outdoors Card



نوع شکاری کارت آوتدورز نشان دهنده این است که شخص می تواند اقدام به خرید مجوز شکار و برچسب های مربوطه نماید. از دید دولت استان انتاریو، دو نوع شکارچی مقیم وجود دارد: شکارچی با سلاح گرم و شکارچی بدون سلاح گرم (تیرکمان، تله گزاری، قوش بازی).

شکار با سلاح گرم – Gun Hunting - این مجوز که H1 Outdoors Card نام دارد، به صاحب خود اجازه شکار را با تمام روش های مجاز طبق مقررات محافظت از حیات وحش و آبزیان می دهد (شامل سلاح گرم، تیروکمان، قوش بازی). برای گرفتن این کارت باید هر دو دوره فوق الذکر را گذرانیده باشید.

شکار بدون سلاح گرم – Non-Gun Hunting – این مجوز H2 Outdoors Card نام دارد و بجز سلاح گرم، اجازه استفاده از سایر روش های شکار را طبق مقررات محافظت از حیات وحش و آبزیان می دهد. برای گرفتن این کارت گذراندن دوره آموزشی شکار در انتاریو کافی است.

دوره اختیاری کارورزی ایمنی در شکار – Hunter Apprenticeship Safety Program
این دوره که مخصوص شکارچیان تازه کار طراحی شده به ایشان امکان تمرین عملی موضوعات مطرح شده در دوره تئوری را می دهد. این دوره نیز به دو دسته با سلاح گرم و غیر سلاح گرم تقسیم می شود.
برای شکارچیان مقیم انتاریو انواع مختلفی از مجوزها و برچسب های شکار و ماهیگیری وجود دارد که می توانید برای دیدن فهرست آنها و هزینه مربوط به هریک اینجا کلیک کنید.

همچنین برای شکارچیان غیرمقیم در انتاریو انواع مختلفی از مجوز ها و برچسب ها وجود دارد که می توانید برای دیدن فهرست آنها و هزینه مربوط به هریک اینجا کلیک کنید.


مقررات مربوط به شکار گونه های مختلف جانوری در انتاریو را می توانید در این آدرس مشاهده کنید.

استان انتاریو به 92 ناحیه شکاری تقسیم شده و هر ناحیه دارای نقشه ای دقیق و نیز تقویم شکار مخصوص به خود می باشد. این تقویم ها به شما نشان می دهد که چه گونه های جانوری برای شکار در آن ناحیه مجاز اعلام شده اند و شکار هر گونه در چه موقعی از سال امکان پذیر است. برای دیدن فهرست نواحی شکار انتاریو اینجا کلیک کنید. برای دریافت تقویم شکار هر ناحیه باید به یکی از دفاتر وزارت منابع طبیعی – Ministry of Natural Resources – مراجعه کرده یا با آنها تماس بگیرید. برای دیدن نشانی این دفاتر اینجا کلیک کنید.

سایت ویژه ای نیز از سوی دولت انتاریو برای جذب علاقه مندان به شکار درست شده است که اطلاعات خوبی در مورد مکان و فصل شکار در انتاریو دارد. برای دیدنش اینجا کلیک کنید.


تصویر نمونه ای از تقویم شکار که برای جزیره مانی تولین در دریاچه هوران تنظیم شده (مانی تولین بزرگترین جزیره واقع در یک دریاچه آب شیرین در دنیاست به طول 64 کیلومتر! جالب اینکه در این جزیره دریاچه وجود دارد و در آن دریاچه جزیره هست!) برای دیدن اصل این تقویم روی عکس کلیک کنید.



موسسات گردشگری متعددی درانتاریو وجود دارند که تورهای شکار و ماهیگری برای علاقه مندان درست کرده اند و اگر مایل به شکار در نواحی دور از محل زندگی خود هستید، استفاده از امکانات آنها و حضور راهنماهای مجرب ایشان می تواند در موفق بودن شکار به شما کمک کند.

برای دیدن یک نمونه از این موسسات اینجا کلیک کنید. این هم یک نمونه دیگر. برای پیدا کردن انواع تورها و آشنایی با زمان بندی و هزینه هایشان می توانید از این موتور جستجو نیز استفاده کنید.

بعنوان مثال برای یک برنامه شکار یک هفته ای خرس سیاه در پارک وحش آلگان کویین هزینه تور حدود 1700 دلار است که با هزینه مهمات و ناهار و شام و خرج های متفرقه حدود 2000 دلار خرج می برد. البته اگر خودتان بخواهید دفعه بعد همین کار را بکنید و بدون تور بروید کمتر از 500 دلار هزینه خواهید داشت.

روز خوش
شمخال میرزا


Link to this log     لینک به این نوشته - 8:36 AM -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

2  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Free counter and web stats